13 de setembre 2008

Malària


Dimarts a París. Pel matí m’estreno en les meves noves responsabilitats com a membre de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa. Ho faig en la Comissió de Justícia i Drets Humans. Primera impressió: aquesta és una gran selva de temes en un mar de 49 Estats. He de triar el meu camp d’actuació i especialitzar-m’hi. Aquest organisme el presideix el senador gironí Lluís Maria de Puig. Responsabilitat molt destacada. Culminació d’una trajectòria política. Aprofitant que estic a París, per la tarda assisteixo a una reunió a l’Assemblea Nacional d’una xarxa mundial de parlamentaris que lluitem per incrementar els fons públics per aconseguir la vacuna de la malària. Què hem fet? Coordinar la nostra actuació perquè governs de països rics inverteixin en la recerca de la vacuna contra la malària, primera o segona causa de mortalitat infantil en els països subdesenvolupats. A un que en sap molt, li faig la pregunta clau que per responsabilitat tothom es nega a dir en veu alta: Quan tindrem la vacuna contra la malària? El 2010 o el 2011. A tocar. Sembla que hi ha un laboratori que té el fàrmac molt avançat. Noble causa, de les que em fan sentir més bé en la meva feina parlamentària.